Vill du vara en del av vår framgångssaga? Vi växer och hoppas på att hitta fler som brinner för försäljning och vill bidra till att vi blir större och ännu bättre.
 

Vem söker vi? Vi söker dig som har ett högt driv, engagemang och den rätta gnistan. Är du dessutom tävlingsinriktad med utpräglat mål- och resultatfokus så kommer du trivas utmärkt. En god egenskap är att du är en person som ser lösningar istället för problem, tänker positivt istället för negativt. Du har även ett gott självförtroende.

 

För att lyckas i tjänsten ska du ha ett intresse för försäljning och människor. Det är inget krav att du har erfarenhet av sälj innan men såklart meriterande. Det viktigaste för oss är att du vill utvecklas inom sälj och ditt mål är att bli en stjärnsäljare.

 

Vad gör man i rollen som telefonförsäljare? I rollen som telefonförsäljare arbetar med telefonen som arbetsredskap. Du kommer att förmedla tjänster i ett utav Sveriges bästa fibernät där slutkunden är ansluten till en öppen och neutral plattform. Din roll är att till kund sälja in internettjänster från en väletablerad tjänsteleverantör. I nätet finns ledande aktörer så som Comhem, Telenor, Bahnhof, Viasat etc.

 

Vad erbjuder Aconic dig: Som anställd hos oss har du möjligheten att ta del av en utvecklande miljö där din personliga utveckling är i fokus. Kontoret är i Solna i fräscha lokaler. Utöver ovan så får du ta del av:

  • Garantilön kombinerat med generös provisionsmodell
  • Säljutbildning
  • Härliga kollegor som gärna utmanar dig i en match pingis
  • Årliga utlandsresor
  • Ett växande bolag med goda utvecklingsmöjligheter

 

Övrigt:

Tjänsten är en heltidstjänst med totalt 6 månaders provanställning som sedan om båda parter är nöjda leder till en tillsvidareanställning. Låter detta som ditt nya jobb? Skicka in en ansökan nu, det finns inget att vänta på!

 

Vi behandlar ansökningar löpande

 

För att ansöka till denna tjänst skicka Cv + personligt brev till tommy.erkki@aconic.se. Vid frågor: Ring 073-842 85 16

 

Jobbtyp: Heltid

Språk:

  • flytande svenska i tal och skrift (Krav)

Vi söker dig som är drivande och målinriktad med förmåga att utveckla en verksamhet mot uppställda mål. Du motiveras av att leverera god service och bidra till en mycket god kundupplevelse.

 

Som person har du ett genuint människointresse och som chef ett intresse av att utveckla ditt team. Du har förmågan att arbeta strukturerat, proaktivt och med en god överblick. Du tar stort ansvar och har lätt för att ta beslut och delegera. Du är prestigelös, har lätt för att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

 

Dina arbetsuppgifter

Som kundtjänstchef  kommer du utöver ett personalansvar över 3-5 operatörer även ha fälttekniker under dig. Som person är du positiv till utmaningar samt tycker om att arbeta med problemlösning. Ditt team utgör en mycket betydelsefull roll för företaget då de dagligen har löpande kontakt med kunder. Det är viktigt att du är affärsmässig, att du exempelvis kan balansera kvalitet mot kostnader i den kundservice företaget erbjuder. Vi söker dig som inte räds utmaningar utan tar dig an problem med en öppen och motiverad inställning. Du har även stora chanser att utvecklas och bygga en karriär inom företaget då du kommer att vara underställd Drift men ingå i den direkta ledningsgruppen med övriga ledande befattningshavare.

 

Om företaget

Företaget är ett modernt och innovativt företag som arbetar med digital infrastruktur. Koncernen har sedan år 2009 varit pionjärer inom förläggning av fiber till villamarknaden. Under bolagets tid har de byggt ut fiber till över 30 kommuner och försett cirka 100 000 fastigheter med fiber. Bolaget levererar ett öppet och neutralt nät med lika villkor för både leverantörer och för slutkund. Företaget har ett modernt kontor beläget i Frösundavik.

 

Din profil

Arbetet ställer höga krav på ledarskapsförmåga, men du bör även vara strukturerad och ha en god kommunikativ förmåga. Vi önskar att du kan ta egna initiativ när det behövs och har lätt för att skapa förtroende. Det är krav på att du arbetat som chef med personalansvar tidigare och det är meriterande om du tidigare har arbetat i Kundtjänst. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt.

 

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, personligt brev samt relevanta betyg.

 

Ansökan skickas till tommy.erkki@aconic.se

Vid frågor ring: 073-84 28 516. 

 

 

Nu söker vi dig som vill arbeta med att prospektera och rekrytera Aconics nästa topptalanger. Bolaget grundades år 2016 och är ett snabbväxande och innovativt sälj- och rekryteringsbolag. Du kommer att sitta i ljusa och trevliga lokaler i Frösundavik där du kommer at välkomnas av en modern arbetsplats.

Uppdraget är till en början en praktik på heltid med start omgående men med goda möjligheter till en fast anställning efter avslutad praktik.

 

Dina arbetsuppgifter:

Aconic AB befinner sig i en expansiv fas och har en ambitiös plan framåt. Du kommer ansvara för att searcha/headhunta kandidater internt och till kunder. Dina arbetsuppgifter blir att prospektera fram kandidater, genomföra search/headhunting. Vid match så koordinerar du mötet mellan kandidat och Aconic:s rekryteringsansvariga som fortsätter rekryterings- och onboardingprocessen. För att lyckas så bra som möjligt med uppdraget är det viktigt att du förstår Aconics kultur, affär, mål, vision samt innehållet i de olika affärsområdena för att så träffsäkert som möjligt hitta och sen placera kandidaterna i rätt affärsområde.

 

Vad du har med dig sedan tidigare:

Du vill arbeta med headhunting/search/rekrytering men har du erfarenhet av försäljning B2B /B2C är det också intressant.  Vi ser att du är en driven person som är självgående i arbetet att ta fram kandidater, samtidigt som du behöver vara kreativ i ditt sätt att arbeta för att få bästa möjliga effekt i ditt sökande. Det är viktigt att du är en kvalitetsmedveten person som är kritisk i ditt urval samtidigt som du förstås behöver se en talangs utvecklingspotential. Vi ser gärna att du är nyfiken och har en hunger att anskaffa dig ny kompetens samtidigt som du är en passionerad person som tar med dig energi till kontoret.

Vi tror att du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

 

Så ansöker du

Låter detta intressant? Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Tommy Erkki på 073 842 85 16 Ansökan skickas till tommy.erkki@aconic.se

Information om uppdraget: Vi söker just nu fältsäljare till vår kund We Agree AB som är verksamma inom försäljning, marknadsföring och event. Bolaget har idag 20 st anställda och är mitt i en expansiv fas där du nu har chansen att bli en del utav bolagets framgång och utveckling. Rollen som säljare på We agree är en operativ roll som kräver ett stort engagemang. Innan säljaren besöker sina kunder gör We agree en gedigen research och förberedelse med målsättning att förenkla säljarens säljprocess och öka mängden varma kunder i sitt område. Eftersom du äger hela processen från ax till limpa, finns det inget som kan begränsa dina möjligheter att stänga en affär.

 

We agrees kund är en utav Sveriges största fiberutbyggare. De har en unik position på marknaden i form av att deras infrastruktur är neutral och öppen. Det betyder att Sveriges ledande tjänsteleverantörer konkurrerar i nätet på lika villkor vilket ger våra kunder både bättre pris och utbud jämfört med andra konkurrenter. We agrees uppdrag är att koppla upp kunder till ett av Sveriges främsta fibernät.

 

Tjänsten är en direktrekrytering till vår kund vilket innebär att Aconic AB håller i rekryteringsprocessen men att du därefter blir anställd hos We Agree AB. Arbetstiderna är förlagt söndag-torsdag under eftermiddag/kväll. Du kommer att få en gedigen utbildning i början av din anställning så att du har alla förutsättningar när du träder in i din roll.

 

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten tillsätts så fort vi hittat rätt kandidater, helst med omgående start. Frågor hänvisas till ansvarig rekryterare tommy.erkki@aconic.se

 

Detta söker vi: För att passa i rollen ser vi att du har ett intresse för försäljning och en god social förmåga. Vidare har du ett stort driv och gillar kundrelationer. Du behärskar svenska flytande. Det är meriterande om du innehar B-körkort då tjänsten kan komma att innebära resor med bland annat bil, men inget krav. Är det dig vi beskriver ovan? Tveka då inte att skicka in ansökan redan idag! Rekryteringsprocessen avslutas så snart vi hittat rätt kandidater.

 

Aconic ökar takten i rekryteringen med Tommy Erkki som rekryteringsansvarig. Aconic fortsätter växa med lönsamhet på sin resa mot högre omsättning. För att utveckla och driva rekryteringen anställdes Tommy Erkki som rekryteringsansvarig från 1 augusti. Tommy kommer ansvara för att utveckla kunskap, verktyg och arbetssätt inom rekrytering så att våra kompetens- och tillväxtmål kommer att uppfyllas till december 2019.

Kontakt: tommy.erkki@aconic.se, 0738-42 85 16

 

 

 

 

 

 


Vårt uppdrag

Vår kund är en av Sveriges största fiberutbyggare. De har en unik position på marknaden i form av att deras infrastruktur är neutral och öppen. Det betyder att Sveriges ledande tjänsteleverantörer konkurrerar i nätet på lika villkor vilket ger våra kunder både bättre pris och utbud jämfört med andra konkurrenter. Vårt uppdrag är att koppla upp kunder till ett av Sveriges främsta fibernät!

 

Rollen som teamledare

Vi söker dig som vill ha en nyckelroll och växa i takt med att bolaget växer. Tjänsten som teamledare innebär att du kommer ansvara för ett team inom direktförsäljning mot privatkunder. Det är en operativ tjänst där du förutom egen försäljning även utövar aktiv coachning av teamet på fält via sambesök, stöttning vid bokning av möten osv. Du håller i uppstartsmöten, har kontakt med nyckelpersoner i projektet och utbildar ditt egna team.

 

ACONIC erbjuder

Vi erbjuder dig en entreprenöriell arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. En möjlighet att påverka din egen vardag och utveckla andra i din roll som ledare. Miljön är öppen, positiv med platt hierarki och korta beslutsvägar. Vi vill att vår personal ska trivas på ACONIC. Därför har vi bonusar, årliga utlandsresor och mycket mer.

 

Vem är du?

Vi ser att du är duktigt inom försäljning och haft en tidigare ledarroll. Alternativt en person med de rätta personliga egenskaperna och är redo för att ta på dig en ny utmaning. B-körkort krävs för tjänsten.

 

Personliga egenskaper

-Visar gott omdöme under tidspress och agerar trots begränsad information eller svåra omständigheter.

-Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt för hela sin grupp. Sätter upp och håller tidsramar som är satta för gruppen.

-Tar egna initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår högre resultat på grund av detta.

-Brinner för att sätta upp höga mål och arbetar hårt för att hela gruppen uppnår dessa.

 

Tjänsten ligger på 40h per vecka. Lönen är provisionsbaserad kombinerad med garantilön. Tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse. Är du intresserad? Skicka in din ansökan snarast till tommy.erkki@aconic.se.


 

Säljare – ACONIC – B2C Är du en vinnarskalle som är i början av karriären och älskar att göra affärer? Vi söker en vass säljare som alltid vill hitta den bästa lösningen för kunden. Vi erbjuder dig en attraktiv produkt i en gränslös marknad och en fantastisk arbetsplats kopplat till en av Sveriges bästa försäljnings skolor.

 

Vårt uppdrag

Vår kund är en av Sveriges största fiberutbyggare. De har en unik position på marknaden i form av att deras infrastruktur är neutral och öppen. Det betyder att Sveriges ledande tjänsteleverantörer konkurrerar i nätet på lika villkor vilket ger våra kunder både bättre pris och utbud jämfört med andra konkurrenter. Vårt uppdrag är att koppla upp kunder till ett av Sveriges främsta fibernät.

 

Rollen som säljare

Rollen som säljare på ACONIC är en operativ roll som kräver ett stort engagemang. Innan säljaren besöker sina kunder gör ACONIC en gedigen research och förberedelse med målsättning att förenkla säljarens säljprocess och öka mängden varma kunder i sitt område. Eftersom du äger hela processen från ax till limpa, finns det inget som kan begränsa dina möjligheter att stänga en affär.

 

ACONIC erbjuder

Vi erbjuder dig en entreprenöriell arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Som säljare hos oss ingår du i ett team med 10 kollegor och håller till i fina, ljusa lokaler i Frösundavik, Solna. Miljön är öppen, positiv och motiverande med platt hierarki och korta beslutsvägar. Vi vill att vår personal ska trivas på ACONIC. Därför har vi bonusar, årliga utlandsresor och mycket mer.

 

Vem är du?

Vi tror att du som söker är i början av din karriär och har som ambition att utvecklas inom försäljning. Branscherfarenhet eller erfarenhet av liknande roll är meriterande men inget krav. Du kanske har tidigare erfarenheter av ett serviceyrke, och är redo för större utmaningar. Körkort är meriterande.
Personliga egenskaper 

  • Driven och engagerad i ditt arbete.
  • Trygg, stabil och förhåller sig på rätt sätt anpassat till situationen.
  • Självgående och tar eget ansvar för de uppgifter man står inför.
  • Brinner för att sätta upp höga mål och arbetar hårt för att uppnå dessa. • Duktig på att prioritera och resultatinriktad.

Tjänsten ligger på 40h per vecka. Lönen är provisionsbaserad kombinerad med garantilön. Tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse.

Ansökan skickas till tommy.erkki@aconic.se alternativt ring 0738 42 85 16

PROJEKTLEDARE – ACONIC – B2C
Är du en vinnarskalle som är i början av karriären och älskar att göra affärer? Vi söker en vass säljare som alltid vill hitta den bästa lösningen för kunden. Vi erbjuder dig en attraktiv produkt i en gränslös marknad och en fantastisk arbetsplats kopplat till en av Sveriges bästa försäljnings skolor.

Vårt uppdrag
Vår kund är en av Sveriges största fiberutbyggare. De har en unik position på marknaden i form av att deras infrastruktur är neutral och öppen. Det betyder att Sveriges ledande tjänsteleverantörer konkurrerar i nätet på lika villkor vilket ger våra kunder både bättre pris och utbud jämfört med andra konkurrenter. Vårt uppdrag är att koppla upp kunder till ett av Sveriges främsta fibernät.

Rollen som projektledare
Rollen som projektledare på ACONIC är en operativ roll som kräver ett stort engagemang. Innan projektledare besöker sina kunder gör ACONIC en gedigen research och förberedelse med målsättning att förenkla säljarens säljprocess och öka mängden varma kunder i sitt område. Eftersom du äger hela processen från ax till limpa, finns det inget som kan begränsa dina möjligheter att stänga en affär.

ACONIC erbjuder
Vi erbjuder dig en entreprenöriell arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Som projektledare hos oss ingår du i ett team med 10 kollegor och håller till i fina, ljusa lokaler i Frösundavik, Solna. Miljön är öppen, positiv och motiverande med platt hierarki och korta beslutsvägar. Vi vill att vår personal ska trivas på ACONIC. Därför har vi bonusar, årliga utlandsresor och mycket mer.

Vem är du?
Vi tror att du som söker är i början av din karriär och har som ambition att utvecklas inom försäljning. Branscherfarenhet eller erfarenhet av liknand roll är meriterande men inget krav. Du kanske har tidigare erfarenheter av ett serviceyrke, och är reda för större utmaningar. Körkort är meriterande.

Personliga egenskaper
• Driven och engagerad i ditt arbete.
• Trygg, stabil och förhåller sig på rätt sätt anpassat till situationen.
• Självgående och tar eget ansvar för de uppgifter man står inför.
• Brinner för att sätta upp höga mål och arbetar hårt för att uppnå dessa.
• Duktig på att prioritera och resultatinriktad.

Tjänsten ligger på 40h per vecka. Lönen är provisionsbaserad kombinerad med garantilön.

Tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse.

kontakta direkt:
joakim.andersson@stadsnatsbolaget.se
0736 50 03 53

Brinner du för kundmötet lika mycket som att göra affären? Är du redo att ta nästa steg i din karriär och även få jobba med likasinnade? ACONIC förstärker sin säljorganisation inför ett nytt spännande uppdrag.

ACONIC erbjuder
-En stark och attraktiv produkt kopplat till en av Sveriges bästa försäljningskolor
-En entreprenöriell miljö med goda utvecklingsmöjligheter
-Garantilön kombinerat med en brant provisionsmodell

Arbetsuppgifter
I rollen som projektledare är du delaktig i utbyggnaden av morgondagens infrastruktur och kopplar upp fastighetsägare till en av marknadens främsta fibernät. Som kundansvarig innefattar rollen delvis uppsökande försäljning där du ansvarar för att skapa nya affärer, från första mötet till leverans. Eftersom du äger hela processen från ax till limpa, finns det inget som begränsar dina möjligheter att nå avslut.
Utöver garantilön så erbjuder vi en provisionsmodell som likställas med ditt engagemang. Vi levererar förutsättningarna med en konkurrenskraftig produkt kombinerat med en brant lönekurva. Utöver detta har vi månadstävlingar i form av utlandsresor, bonusar, produkter, presentkort och mycket mer.

Vem är du?
Vi tror att du som söker är i början av din karriär och har som ambition att utvecklas inom försäljning. Du kanske har tidigare erfarenheter inom ett serviceyrke men är nu redo att ta klivet vidare till större affärer. Branscherfarenhet eller erfarenhet av en liknande roll är meriterande men inget krav. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter då bolaget är i en expansiv fas.

Personliga egenskaper
• Driven och engagerad i ditt arbete.
• Trygg, stabil och förhåller sig på rätt sätt anpassat till situationen.
• Självgående – Du tar eget ansvar för de uppgifterna som du står inför.
• Du brinner för att sätta upp höga mål och arbetar hårt för att uppnå dessa. • Duktig på att prioritera och strukturera.
• Prestationsorienterad och resultatinriktad

Om bolaget
ACONIC är ett ungt och dynamiskt säljbolag med gedigen erfarenhet inom försäljning och bemanning. Vi är specialister inom B2C, B2B, kanvas försäljning inom sektorerna retail, bygg, IT och telekom. Inom bolagets väggar finns över 20 års erfarenhet av rekrytering, coachning och försäljning.

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av försäljning B2B/B2C
Körkort
Egen bil

Typ av anställning: tillsvidare anställning

Löneform: garantilön + provision

Ansökan skickas till joakim.andersson@aconic.se alternativt 0736 50 03 53

ACONIC nådde en milstolpe under februari månad. Bolaget har sen uppdragets start i april 2016 till februari 2017 bemannat personal åt stadsnätsbolaget och levererat över 1000 avtal. ACONIC bemanning är mycket glada över detta resultat då vi är ett av många bemanningsbolag och stod för ca 20% av totala avtalskvoten som levererats under perioden till vår kund.

ACONICs VD berättar: “ När man arbetar med bemanning är det sällan man hinner stanna upp och bejaka bolagets milstolpar utan man är hela tiden på jakt efter nästa resultat. Dock är denna milstolpe väldigt betydelsefull för vår resa och ett kvitto på ACONIC bemannings engagemang. Vi är medvetna om att vi aldrig är bättre än vårt senaste resultat därför är vi otroligt glada över vår prestation och fortsätter fokusera i samma anda mot nästa milstolpe.”